ploggatan.blogg.se

Stockholm Furniture Fair 2015

Kategori: Design, Inredning

Idag besökte jag och min lilla familj SFF, hade velat åka dit mycket tidigare men har haft en liten sjukling hemma så det har helt enkelt inte varit möjligt. Det känns iaf skönt att vi hann dit innan den allmänna dagen (lördagen) då det brukar vara extremt mycket folk. 
Här nedan kommer bilder på det som jag tyckte var extra fint:
Inga Sempes lampa "w153" för Wästberg som vann +1 award for best new product 2015 at the Stockholm Furniture Fair. Något som inte framgår av bilderna är att lampan är superliten men som man ser superfin. 
Fin förvaringsmöbel från Edsbyn
Bröderna Bouroullecs nya system var höjdpunkten i Arteks monter
Det tjusiga bordet av den tyske arkitekten och möbelformgivaren Egon Eiermann. Eiermann designade bordet redan 1953 men det är först nu som det finns i sortimentet hos skandinaviska återförsäljare. Bordet på bilden är arbetsbordet men det finns även som matbord (ett sådant ska jag spara till).  
Möbler av formgivaren Konstantin Grcic
Här är det nystartade företaget Nak Nak som blivit lite av årets snackis, antagligen för att de lyckats samarbeta med några av våra främsta svenska formgivare. 
 
Nedan är mina favoriter från the Greenhouse. I the Greenhouse visas nya talanger upp och designskolorna från hela skandinavien och norra Europa finns representerade här. 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: